ההחלטה הסופית נפלה, החלטתם למכור את הרכב הנוכחי ולשדרג לאחד חדש, טוב ואיכותי יותר. רכב אשר יספק תפוקה טובה יותר, נוחות מרבית, הנאה מקסימלית, ובעיקר חדשנות ומודרניות. אבל, קיימת מתחרה די גדולה – סוכנות רכבים יד שנייה. במאמר זה, חברת גרר עוזר מציגה מספר עצות וטיפים שימושיים אשר יסייעו לכם להגשים את המטרה – מכירת הרכב הנוכחי בצורה יעילה. באמצעות מאמר זה תוכלו למכור את הרכב הישן במחיר הראוי מכל, במחיר המקסימלי לצרכן.
טיפ מספר 1: פרסמו את הרכב עם תמונה אמיתית
גם אם זה נשמע קלישאתי, צרכנים מתעלמים מפרסומים או מודעות ללא תמונה, זוהי עובדה חיה. במילים אחרות, צרכנים יתייחסו למודעות שלכם בהרבה פחות רצינות. במטרה להתגבר על הבעיה, כדאי ומומלץ לעלות פרסומים ומודעות עם תמונות אמתיות. קחו רגע נשימה, וכעת, הפיקו את התמונות הטובות ביותר של הרכב שלכם, מזוויות אשר יחמיאו ויבליטו את הצדדים הטובים ביותר. צלמו מספר תמונות חיצוניות של הרכב, וכמובן, גם כמה תמונות פנימיות, צרכנים אוהבים את זה.
טיפ מספר 2: שטפו את הרכב בצורה יסודית (חובה!)
בדיוק כמו ראיון עבודה חשוב, או פגישה מאוד קריטית לחייכם, הכינו את הרכב בצורה המושלמת. למען הסר הספק, רושם ראשוני הינו אחד מהפרמטרים החשובים אשר יקבעו את הצלחת העסקה. הדייט הראשוני עם הקונה הפוטנציאלי הינו מהלך קריטי לקראת סגרת העסקה הסופית, ללא ספק. לפיכך, הכינו את הרכב בצורה המושלמת ביותר, בדיוק כמו שאתם מכינים את עצמכם לדייט הבא. ארגנו, סדרו, זרקו את הזבל והניירת המיותרת, והכינו את הרכב לשטיפה יסודית – מבפנים ובחוץ. כדאי ומומלץ לעשות זאת לפני חניכת הצילומים הרשמיים של הרכב, רכב מטונף יכול להפיל עסקה.
*שטיפה של הרכב עולה כ־50₪ בלבד ותמנע אי נעימות או תירוצים מיותרים.
טיפ מספר 3: בצעו תיקונים קטנים לרכב
תמיד קיים מקום לשיפור, תמיד נתקל בבעיות, תקלות, ופגמים שיהפכו את הרכב שלנו לפחות טוב. ישנם תקלות אשר ניתן לפתור על ידי ביצוע תיקונים קטנים, תיקונים בעשרות עד מאות שקלים. לדוגמא: ריפוד נופל או עם קרעים, פנסים סדוקים או לא תקינים, ידית הילוכים לא מתפקדת, מראות שבורות או עם שריטות קלות, מערכות טכנולוגיות לא עובדות, ותקלות קטנות אחרות ונוספות. כדאי ומומלץ להשקיע בביצוע תיקונים קטנים לרכב במטרה להפגיש אותו עם הקונה באופן מושלם. אבל, אל תגזימו, זכרו: הרכב לא חייב להיות יפה, הוא חייב להיות תקין ומזמין. ניתן לחסוך בעלויות תיקון, מומלץ וכדאי לבצע בדיקת תקינות לרכב. זכרו: הפגישה הראשונה עם הקונה היא קריטית מאוד.
טיפ מספר 4: היו אמתיים אל תמציאו אגדות
אל תספרו סיפורים, אל תנפחו את האמת, אל תמציאו אגדות, ואל תשקרו, היו אמתיים ב־100%. בסופו של דבר, ב־99% מהמקרים, שקרים אף פעם לא גרמו לטוב, בשום מצב. האמת, כפי שאתם מכירים אותה, היא השקר הטוב ביותר שתוכלו לספר. לדוגמא: אם הרכב שלכם מכיל שפשופים ושריטות, אל תספרו שהוא כמו חדש, סתם תצאו שקרנים והעסקה תוביל לכישלון. בקיצור, אל תספרו סיפורים, היו אמתיים עם הקונים הפוטנציאלים, הם לא אוהבים שקונים אותם בסיפורים. תלכו עם האמת עד הסוף, תספרו את האמת לאמיתה, אבל אל תגזימו כל כך. היו נבונים וחכמים!
טיפ מספר 5: פרסמו במודעה מחיר גבוהה מהמחיר שתרצו
אל תפרסמו את המודעה עם המחיר האחרון שלכם, זוהי הטעות הנפוצה והגרועה ביותר שתעשו. זכרו: הצרכנים בישראל אוהבים לנהל משא ומתן, גם אם המחיר די משתלם ושווה. וכן, גם אם המחיר שלכם נמוך מהמחיר לצרכן, העם הישראלי תמיד אוהב לנהל מו"מ במטרה לחסוך כסף. לפיכך, בפרסום המודעה, ציינו מחיר קצת יותר גבוהה מהמחיר האחרון שתכננתם לבקש. לדוגמא: אם המחיר האחרון שלכם הינו עומד על 80,000₪, ציינו במודעה בין 85,000-90,000₪. באמצעות שיטה זו, תעלו את סיכויי המכירה בצורה דרסטית מאוד, הסיכויים יהיו לטובתכם, מניסיון אישי.
*שימו לב: המחירון לצרכן נקבע על ידי מחירון לוי יצחק או מחירון יד2 עבור צרכנים.
טיפ מספר 6: פרסמו בצורה נכונה בלי להשמיט אף פרט
הרבה מאוד צרכנים מפרסמים בצורה לא מדויקת, לא נצמדים לפרטים, ומאבדים חשיפה טובה. לדוגמא: אם רשמתם במודעה שתיבת ההילוכים היא ידנית, התוצאה תהיה מאוד קריטית עבורכם. התוצאה תגרום לירידה בכמות המתעניינים, ואף אכזבה מצד הצרכנים כאשר יראו במה מדובר. לפיכך, כדאי לוודא פעמיים שאתם מפרסמים בצורה נכונה ומדויקת, בלי להשמיט אף פרט. במודעה הפרסומית, רשמו מיהו היצרן, מהו הדגם, תת הדגם, שנת הייצור, נפח המנוע, תיבת ההילוכים, ועוד. פרסום נכון ומדויק יוביל אתכם להצלחה מסחררת, סיכויים טובים לקבל חשיפה ומתעניינים רבים.
טיפ מספר 7: כתבו תיאור מפורט אודות הרכב (כל הפרטים חשובים!)
צרכנים רבים אוהבים שמספקים להם את כל הנתונים המפורטים אודות הקנייה הקרובה. צרכנים לא אוהבים ללכת לחיפושים מיותרים, מעוניינים בקבלת נתונים אישיים מטעם בעל הרכב הישיר. באותו העניין, אנשים לא אוהבים פרסומות. בתיאור המודעה, אל תנסו לפרסם, אל תנסו להיות שיווקיים. פרטו בצורה מנומקת ומדויקת אודות התוספות של הרכב, אודות המצב הנוכחי והאמתי, אודות הטיפוליים השנתיים, תיקונים גדולים או קטנים שהרכב עבר לאחרונה, ועוד. רשמו פשוט הכל!
*התיאור המפורט יספק לצרכנים מידע מפורט ואינפורמטיבי עוד לפני שיחת הטלפון הראשונה.
טיפ מספר 8: היו סבלניים ככל האפשר
בארצנו היפה והירוקה, הרבה מאוד צרכנים נכבו בעבר בעקבות שירות לא סובלני, גרוע, וזוועתי. הצרכנים מגיעים אליכם עם כאבים רבים. מניסיון אישי, חוסר בסבלנות או הקדשת תשומת לב ללקוחות הפוטנציאלים תגרום לעסקה ליפול, ממש כך. צרכנים לא אוהבים מוכרים לא סובלניים, לפיכך, הפעם, חרגו מהמנהגים, ספקו את השירות הטוב ביותר לקונה הפוטנציאלי. קבלת כל המידע שיבקש אודות הרכב, מענה על שאלות בצורה רגועה וסובלנית, ואספקת השירות. זוהי משימה מאתגרת, במיוחד כשמדובר על שאלות שחוזרות ונשנות. בקיצור, צרכנים שירגישו מסופקים, ירכשו.
לסיכום – בשורה התחתונה
לא קל למכור רכב יד שנייה, נדרשות הרבה הכנות לפני, שירות סבלני, והרבה תנאים מעבר. ואם זאת, 8 הטיפים שציינו יעזרו לכם למכור את הרכב במחירים המקסימליים, ללא אכזבה או צער. בנוסף, הקשבה ויישום הפרמטרים יסופקו לכם עליונות על מוכרים אחרים, לדוגמא: חשיפה גדולה יותר, סיכויי מכירה גדולים יותר, ושירות טוב מאחרים. 8 הטיפים שציינו קודם לכן, עשויים גם להגביר ולזרז את מכירת העסקה בצורה מהירה הרבה יותר. הכל תלוי בכם, והכי חשוב – היו חיוביים.
מקווים שהצלחנו לספק את כל הטיפים הטובים ביותר שיעזרו לכם למכור את הרכב במהירות. מעוניינים למכור את הרכב לפירוק? התייעצו עם הצוות המקצועי של גרר עוזר. צוות גרר עוזר מתמחים בקניית רכבים לפירוק, שירותי גרר במסגרת השירות, וייעוץ ראשוני ומקיף. לפרטים נוספים, הזמנות, או קבלת מידע נוסף התקשרו עכשיו – 053-231-3167.