במאה ה־21, בשנת 2021, היו כ־11 אלף תאונות בישראל, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אם זאת, בשנת 2020, היו כ־10,000 תאונות בישראל. מהנתונים שנבדקו, התאונות בישראל לשנת 2021 הינם במגמה עולה, כ־6.6% משנת 2020. כפי שניתן לראות, מידי שנה, התאונות בישראל רק גוברות. אז מה עושים עם הרכב הפרטי לאחר תאונה מצערת? השבתתו תהיה הצעד החכם ביותר שתעשו. במאמר זה, גרר עוזר פותחים את הנושא מחדש ועוזרים לכם בשאלה – איך משביתים את הרכב.
השבתת רכב לאחר תאונה – מה זה אומר?
השבתת רכב (או: ביטול רישום הרכב) הינו שירות שבו ניתן לדווח על מצב וסטטוס הרכב הנוכחי. השבתה וביטול רישום הרכב תעשה במשרד התחבורה, המקום הבלעדי לתחבורה וכלי רכב בישראל. השירות מסופק גם על ידי שירותים צד שלישיים – חברות ביטוח, שמאיים, וחברות צד שלישי. לידיעתכם: רכבים שרישומם בוטל לא יקבלו רישיון חדש עד להשמדת הראיות – לוחית הרכב.
שימו לב: רכבים שהוטלו עליהם מגבלות, כגון – חובות, עיקולים, שעבודים, לא יבוטלו כלל. לפני הגשת הבקשה לביטול רישום הרכב, תצטרכו להסיר את המגבלות שחלות על הרכב. שירות ביטול רישום הרכב הינו שירות המדווח למשרד התחבורה שהרכב הנ"ל יורד מהכביש לאלתר, לצמיתות. כדאי לדעת – לאחר קבלת האישור הסופי, לא ניתן להחזיר את הרכב לכביש או לשנות את מצבו.
הגשת הבקשה להשבתה או ביטול הרכב מותנית בתנאים מסוימים שתצטרכו לעמוד בהם בהגשה. עברתם תאונה מצערת? בלתי צפויה? השבתו וביטול רישומו במשרד התחבורה הינה חובה. אז איך בעצם ניתן לעשות זאת בצורה הנכונה ולפי הספר של משרד התחבורה? בפסקה הבאה, נדון על זה.
השבתת רכב אחרי תאונה – כיצד זה עובד?
בשלב הראשוני, לאחר התאונה, במידה ומצבכם די טוב, תצטרכו לדווח על המקרה לחברת הביטוח. בשלב השני, תצטרכו לבחור שמאי רכב מתוך הרשימה (ההסדר) שנמצאת אצל חברת הביטוח. בשלב השלישי, שמאי הרכב ימלא את תפקידו, יבחן את המצב האמיתי, יעריך את הנזק והעלות, ובסיום יספק דוח מלא לחברת הביטוח שלכם. במידה והכל תקין, תקבלו את התמורה המלאה.
לאחר השלבים ההתחלתיים, תצטרכו להשבית את הרכב ולמלא טופס לבקשת ביטול הרכב. אז איך בעצם זה עובד? איך משביתים רכב אחרי תאונה? מהם התנאים של משרד התחבורה? הנה השלבים שתצטרכו לעשות במטרה לבטל את רישום הרכב מהמאגר של משרד התחבורה:
- בשלב הראשון: הכינו את הדברים הנדרשים – בשביל לבטל את רישום הרכב תזדקקו למספר דברים הכרחיים: טופס בקשה לביטול רישום הרכב, תעודת זהות ורישיון בתוקף, צילום המחאה של חשבון הבנק + טופס ניהול חשבון המעיד על בעלי הרכב, וזהו. במידה ולא אתם מבצעים את התהליך, הצד השלישי יזדקק לטופס ייפוי כוח עם חתימה בלעדית.
*במידה ואתם עושים זאת בעצמכם, ללא צד שלישי, השירות הינו בחינם, ללא עלות. - הגשת הבקשה – לאחר הכנת הדברים הנדרשים, מלאו את טופס הבקשה לביטול רישום הרכב, הדפיסו אותו בצורה ברורה, צרפו את הטפסים הנדרשים, ושלחו הכל למשרד התחבורה הקרוב לביתכם. שימו לב: לא ניתן לבצע את השירות בצורה מקוונת, תצטרכו להגיע באופן אישי למשרד הרישוי, עם הטפסים הנדרשים והכל. אל תשכחו כלום! במשרד הרישוי עובדים לפי הספר, ולכן, תתבקשו להזדהות בכל האמצעים הנדרשים.
בעידן המודרני, בשנת 2022, ייתכן מאוד שכל העבודה תיעשה על ידי שמאי הרכב המקצועי. במקרים מסוימים, שמאי הרכב מגיע למקום התאונה, מעריך את הנזק והעלות, ממלא הטפסים, ושולח אותם לחברת הביטוח ולמשרד הרישוי באופן אישי. כן, הוא ממלא גם את טופס ביטול הרכב. במילים אחרות, שמאי הרכב ידאג לדווח למשרד הרישוי על הורדת הרכב מהכביש, לצמיתות. אם זאת, אם ברצונכם לעשות את המשימה בעצמכם, אלו שני השלבים שתצטרכו לבצע בקפידה.
*ניתן להחזיר את הרכב לכביש על ידי תצהיר חוקי ממשרד עורך דין המפרט על תקינות הרכב.
לא הכל אבוד – הכירו את הפתרון המהיר
מוטרדים מהבירוקרטיה הקשה והמעייפת של מדינת ישראל? יש לנו את הפתרון הטוב ביותר! הכירו את השירות שיחזיר לכם את הכסף בחזרה – פירוק רכבים. פירוק רכבים הינו שירות הנועד להחזיר את הכסף האבוד לצרכנים, שירות שמטרתו רווח נקי לשני הצדדים – קונה רכבים לפירוק והצרכן. לרוב, מדובר בשירות המיועד עבור רכבים ישנים שעברו תאונה קלה, בינונית, ואף קשה.
ברוב המקרים, תוכלו לקבל סכום שנע בין 500-5,000₪ בממוצע. אם מדובר ברכבים המיועדים לנסיעה, הסכומים יהיו אף גדולים יותר. חברת גרר עוזר מספקת את השירות בצורה מלאה, בפריסה ארצית רחבה מאוד, ועם שירות אדיב ועממי לצרכן. הפעם, השירות בא לעזור לכם. חברת גרר עוזר תקנה כל רכב שזמין לפירוק, למטרות רווח עתידיות – מכירת חלקי החילוף, מחזור, או שדרוג.
מרגישים מיואשים? אבודים? לא הכל אבוד! לפרטים נוספים על השירות חייגו – 053-231-3167.