לנהגים החדשים, כאלה שמתעניינים ברכב או עשיית תאוריה, יש הרבה אי וודאות, לפחות בהתחלה. הנהגים החדשים לא באמת יודעים כיצד התורה מתחלקת, כיצד היא מתרחשת בעולם האמיתי. לפיכך, גרר עוזר מסכמת לכם כמה יעלה לכם לתחזק את הרכב החדש והראשון, איך קונים רכב חדש בפעם הראשונה, וכיצד כל התהליכים צריכים להתבצע בצורה הטובה ביותר. בואו נתחיל!
אחזקת רכבים ברמה השנתית
אחזקת רכבים ברמה השנתית
אחזקת רכבים משתנה מרכב לרכב ומשתנה גם בהתאם לצרכים ולשימושים האישיים שלכם. רכב שלא מנוהל או מתוחזק היטב יגרור אחריו תשלומים מרובים. ללא ספק, אחזקת רכבים הוא לא עסק זול, האחזקה יכולה להשתנות תמיד והיא בטווח של 1,000-3,000 ₪ בחודש באופן ממוצע. אז על מה תצטרכו לשלם? כמה בדיוק יעלה לכם להחזיק את הרכב ברמה השנתית והחודשית? הנה כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון:
1.ביטוחים על הרכב – אחזקת הרכבים כוללת גם ענייני ביטוח כאלה ואחרים. ישנם שלושה סוגי ביטוחים – ביטוח חובה, ביטוח מקיף, וביטוח צד ג'. שימו לב: הביטוח המומלץ ביותר הוא ביטוח מקיף, הוא יהיה יקר יותר אבל משתלם לטווח הארוך. לידיעתכם: ביטוח חובה הוא מאסט, כפי שהוא נקרא, הוא חובה עבור כל הנהגים – הוותיקים והחדשים כאחד.
2.אגרות רישוי וטסט – אגרת הרישוי והטסט מתרחשים מידי שנה עבור כלל הנהגים בישראל. במקרים אחרים, תצטרכו גם לשלם אגרה לחידוש רישיון שבוטל או הושעה. ללא ספק, מדובר בהוצאה שנתית שממנה אי אפשר להימלט.
3.טיפולים שנתיים (תקופתיים) וחלפים – כאשר אתם מחזיקים ברכב אתם צפויים לשלם מגוון טיפולים שנתיים. מדובר בהוצאות על חלקי חילוף שהולכים משימוש לקוי או מבלאי כלל של הרכב. ברוב המקרים, תתקלו בתיקונים הקשורים לבלמי הרכב, לרצועות הטיימינג והתזמון, לצמיגים ולניפוח הגלגלים, למצבר ולרכיבי החשמל, ולחלקים נוספים. מלבד זאת, ייתכן שתדרשו לטיפולים נוספים במוסך פרטי או מורשה כמו: תיקוני חשמל ספציפיים, פנסים ותאורה, מגבי הרכב, צבע ופחחות, תיקונים של המזגן ומיזוג האוויר, החלפה או תיקון של לוחיות הרישוי, ועוד.
* טיפולים תקופתיים מתרחשים כאשר הרכב הגיע ל- 15,000 ק"מ או יותר.
4.שירותי גרר או מנעולן – לרוב, שירותי הגרר נכללים כבר בעסקת הביטוח השנתית. במידה ולא, תצטרכו לשלם על שירותי גרר באופן פרטני. שירותי גרירה וחילוץ ינועו בטווח מחירים של 100-400 ₪ עבור רכבים פרטיים. במידה והגרר מתבצע בשעות הלילה או הערב המאוחרות, ייתכן שתצטרכו לשלם תוספת של כ- 20-30% מהמחיר המקורי. ומהצד השני, שירותי החילוץ של מנעולנים. במקרים שבהם נזדקק לשירותי חילוץ ההוצאה צפויה להיות בין 250-500 ₪.
5.שדרוגים ופינוקים – מעת לעת, בעיקר עבור רכבים חדשים, הצרכנים נוטים לשדרג את הרכב, להוסיף מערכות וציוד, וכמובן להוסיף פינוקים כאלה ואחרים. הנה כמה דוגמאות: מערכת שמע ומולטימדיה חדשה, ריפוד להגהה, מושבים חדשים ומפנקים, מערכות לד ותאורה פנימית, ועוד.
אחזקת רכבים ברמה השנתית כרוכה בהמון התחייבויות, דרישות שצריכות להתקיים, וכסף שצריך להוציא. בסופו של דבר, משכורת פחות משכר המינימום תהיה בעייתית ואף תהווה מכשול משמעותי באחזקת הרכב. אחזקת הרכב ברמה השנתית תכלול לפחות: תשלומי ביטוח, תשלומי קנסות ופיגורים, טיפולים שנתיים, וכמובן אגרות רישוי וחידוש רישיון. קיימים אנשים שלא מסוגלים לעמוד בתשלומים כאלה ואחרים, בעקבות זאת, חלק מהאנשים נוטלים בהלוואה לצורך תשלומי חובות ודברים הקשורים לרכב. גם אם זה נשמע קלישאתי, קנייה או אחזקה של רכב היא עסק לא פשוט בכלל.
אחזקת רכבים ברמה החודשית
- שטיפה וניקיון הרכב – ללא ספק, שטיפה וניקיון הרכב היא הוצאה חודשית ולגיטימית עבור כל אחד ואחת מאיתנו. בדיוק כמו שאנחנו מנקים ומסדרים את הבית, ככה אנחנו חייבים לעשות עם הרכב שלנו. ניתן לשטוף ולנקות את הרכב בצורה עצמית או לפנות לתחנות שטיפה המיועדות לרכבים. לרוב, תחנות ומערכות השטיפה יעלו לכם בין 50-100 ₪ עבור שטיפה בודדת. ישנם שני סוגי תחנות שטיפה בישראל: תחנה בשירות עצמי, ותחנה בשירות אוטומטי. בשירות העצמי, תצטרכו לשלם כמה עשרות שקלים ולנקות את הרכב בעצמכם. ומהצד השני, בתחנה אוטומטית, הניקוי יתבצע באמצעות מכונות שטיפה מקצועיות.
- מילוי דלק – מדובר באחת ההוצאות הכבדות והלא נעימות שמכבידות על כלל הנהגים בישראל. אנחנו מדברים בוודאי על מילוי הדלק. יש כאלה שממלאים את הדלק באופן חודשי, יש כאלה באופן שבועי, ואחרים ברמה היומית. המחירים משתנים בהתאם לסוג הדלק, ברוב המקרים, תצטרכו לשלם כ- 1.50 ₪ או פחות עבור ליטר. מרבית מהאנשים נוטים למלא את הדלק כ- 3 פעמים בחודש (לפחות) בסכומים של עד 500 ₪ בפעימה אחת.ללא ספק, שטיפת הרכב ומילוי הדלק נחשבים כהוצאה הכבדה ביותר ברמה החודשית. למעשה, מדובר בשני ההוצאות היחידות שמכבידות על כיסו של הצרכן. מעבר לזה, הוצאות של דלק נוטות להתייקר ככל שהזמן חולף, וזאת בהתאם לקביעת החוק מטעם משרד התחבורה והכנסת. במטרה להתמודד עם ההוצאות החודשיות, תצטרכו להכניס לפחות משכורת של שכר מינימום.
השלב הבא – קניית רכב חדש או יד שנייה מה כדאי?
כעת, לאחר שהבנו את התמונה הרחבה, כמה נצטרך לשלם עבור תחזוקת הרכב, הגענו לשלב הבא. בשלב הבא והמסיים, נצטרך להתמודד עם הבחירה הקשה ביותר – קניית רכב חדש או יד שנייה. ברוב המקרים, לנהגים וותיקים יותר תהיה הפריבילגיה לרכוש רכב חדש וזאת בשל כמות הניסיון שהם צברו בכביש. לעומת זאת, לנהגים צעירים יותר כדאי ומומלץ להתחיל עם רכב יד שנייה לפחות בשנה הראשונה. כפי שאתם יודעים, רכישת רכב חדש עולה לא מעט כסף ולפעמים כרוכה בהלוואה קטנה. העלות הממוצעת לרכב חדש היא בין 90-150,000 ₪ וברוב המקרים ההחלטה לקניית רכב חדש תיפול דווקא על נהגים מנוסים. אז מהי הבחירה שלכם? ללא ספק לשנה הראשונה רכב יד שנייה יספיק.
מקווים שהצלחנו לענות על כמה שיותר שאלות, בברכה צוות גרר עוזר.