ייעוץ חינם:
050-351-1779

שאלות ותשובות על קונה רכבים לפירוק

עולם קניית הרכבים לפירוק הוא בהחלט עולם ומלואו. בהתאם, שאלות רבות עולות בנוגע לרזי הפרטים – ביניהן: שאלות לגבי המודל העסקי של כל העניין, המחירים השונים ו־”כל מה שבא ליד”. ההסברים מובאים אליכם על ידינו, בעלי ניסיון בתחום קניית רכבים לפירוק. בהתאם, בסופו של מאמר זה, כולנו תקווה שתוכלו לקבל הבנה מעמיקה על העולם הנ”ל (ככל הניתן). ועכשיו, לעניינים.

1) קניית רכבים לפירוק – מה המחירים בשוק?

קניית רכבים לפירוק היא חלק מעולם דינאמי. בהתאם, לא נוכל לתת לכם מחירים סטטיים וחד משמעיים. ובכל זאת, לו היינו נדרשים לציין טווח מחירים כללי – היינו נוקטים בטווח של בין 500-5,000₪. המחיר מושפע מכמה גורמים:

  • מידת הפגיעה ברכב (ובחלקיו) – רכב שעבר תאונה קטלנית חלילה, ובעיקר פגיעה מהותית בחלקיו, יהיה כמובן שווה פחות. לכן, זהו גורם מרכזי. 
  • שנתון הרכב – כל עוד לא מדובר ברכב אספנות מיוחד, הכלל הוא פשוט: אם הרכב ישן יותר, חלקיו לרוב “שווים” פחות. משמע, שנתון הרכב חשוב גם כן בקביעת המחיר. 
  • דגם הרכב – ישנם רכבים מדגמים יקרים יותר ויקרים פחות. למשל, חלקים של מרצדס EQ 400 יהיו יקרים יותר בהשוואה לחלקים של רכב מדגם מאזדה. זוהי דוגמה קיצונית, אך היא חלה על דגמים דומים יותר גם כן.

ועוד. ישנם שלל פרטים נוספים המשפיעים על המחיר. ובכל זאת, אלו העיקריים מבניהם.

*אמצעי התשלום המקובלים מכובדים לרוב. עיקר התשלומים מתבצעים במזומן.

2) איך מתנהל תהליך קניית רכב לפירוק?

תהליך קניית רכב לפירוק מתנהל בצורה לא מורכבת למדי. בתשובה זו, נפרט עבורכם את השלבים השונים בצורה פשוטה וישירה. כך, תוכלו להבין איך כל “העסק” עובד בקלות.

נניח שאתם פונים אל קונה רכב לפירוק בצפון. אלו יהיו שלבי הרכישה:

  1. בירוקרטיה – לצערנו, הסיפור מתחיל במעט בירוקרטיה: עליכם לפנות למשרד הרישוי עם טופס בקשה לביטול רכב. לפי הטופס הנ”ל, משרד הרישוי יבינו כי הרכב יורד מן הכביש. זהו טופס הכרחי על מנת לחסוך בקנסות מיותרים (לפי החוק, אסור לרכב להישאר “על הכביש” ללא מעש).

שימו לב: כאשר אתם ממלאים את הטופס, זהו צעד בלתי-הפיך לרוב. על מנת לחסוך “כאב ראש” מיותר, מלאו טופס שכזה רק אם הנכם בטוחים שהרכב אכן מיועד לפירוק.

  1. קביעת מחיר – כעת, תצטרכו להעביר את המידע השונה על הרכב במסגרת חוק הרכב בישראל לקונה הרכבים. ודאו שכל המידע מועבר, על מנת להיות “מכוסים חוקית” (כן, גם תאונות ומידע מחברות ביטוח). בהתאם למידע ולבדיקות נוספות, תקבלו הערכת מחיר. 
  2. סגירת העסקה – בשלב זה, תחתמו על הסכם למכירת הרכב שלכם. לאחר החתימה, תקבלו את התשלום במזומן או (כמעט) בכל אמצעי תשלום מקובל אחר שתעדיפו.

זהו. אלו כל השלבים. בהחלט לא מדובר בתהליך מורכב, למעט הבירוקרטיה שעשויה “להכביד” קצת.

3) למה משתלם למכור את הרכב לפירוק?

במקרים רבים, מכירת הרכב לפירוק היא האפיק המיטבי עבור בעלי רכב רבים. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות. נציג בפניכן את הסיבות העיקריות שהופכות זאת למשתלם:

  • אין “ריצה” אחרי קונה – פעמים רבות, קוני רכב ישראלים ואחרים נרתעים מרכישת רכבים שעברו תאונה. לכן, זמן החיפוש לקונה מתאים עלול לקחת לא מעט זמן. קונה רכבים לפירוק מתעניין ברכבים כאלו מלכתחילה – לכן, לא צפויות “מריחות” דומות.

 

  • חיסכון בקנסות – אם הרכב שלכם לא מסוגל לנסוע עוד, על פי חוק זוהי חובתכם “לפנות” אותו מן הכביש. אחרת, תישאו בקנסות רבים המעוגנים בחוק. מכירת הרכב לפירוק תחסוך לכם את כל הסיפור. בינינו, מי ירצה להסתבך עם משרד הרישוי ודוחות מפקחים? זה בהחלט לא נעים.

*הערה: אם עדיין יש לכם טסט בתוקף, והורדתם את הרכב מן הכביש (בהמשך למילוי טופס לביטול רכב), תוכלו לקבל החזר על חודשי הטסט שנותרו.

  • תיקונים בעלות גבוהה – כאשר עלות התיקונים גבוהה דרמטית, ייתכן שפשוט מדובר במצב לא משתלם. במקרה כזה, היינו ממליצים לכם לפנות לאפיק כמו מכירת רכב לפירוק. כך, תוכלו לא רק להימנע מן תיקונים לא רצויים, אלא אף להרוויח סכום נאה מן הרכב. 
  • גרירה בחינם – אצל מרבית קוני הרכבים (וכן, ביניהם גם גרר עוזר), תקבלו שירותי גרירה בחינם. זהו יתרון חשוב, שכן להזמין גרר עלול לעלות סכום כסף מיותר. במכירת רכב לפירוק, העלות הזו היא “על הקונה". בהחלט משתלם.

כמובן שיש סיבות נוספות. אלו העיקריות מבניהן.

4) מהם סוגי הרכבים הנמכרים לפירוק?

רכבים רבים כיום נמכרים לפירוק, אשר לא היו רואות “אור ירוק” למכירה בשוק הפרטי. זהו בהחלט יתרון משמעותי של מכירת הרכב לפירוק. נציג בפניכם את סוגי הרכבים השונים ש־”מתקבלים”:

  • רכבים ללא טסט – גם אם לרכב שלכם אין טסט, זה לא קריטי. במכירת רכבים לפירוק, איכות חלקים סבירה היא החלק החשוב ביותר. 
  • רכבים אחר תאונה – כפי שציינו קודם לכן, רכבים שעברו תאונה הם מוצר שקשה לשווק בשוק הישראלי. בכל זאת, רבים לא מעוניינים להסתכן בסיכוי שמדובר ברכב תקול “מדי”. בשוק קניית הרכבים לפירוק, הבעיה הזו לא קיימת. 
  • רכבים מסחריים – רכבים אשר מסיעים מטען (עד 10,000 ק”ג) או נוסעים נחשבים לרכבים מסחריים. לרכבים כאלו, במיוחד כאשר הם במצב “טוטאל לוס”, קשה להימכר בשוק. לכן, זהו סוג נוסף ונפוץ שמומלץ למכור לפירוק. בעיקר באזורי המרכז והשרון רכבים כאלו נפוצים יותר. לכן, קונה רכבים בנתניה לדוגמה יעסוק בעיקר בהם (ואל דאגה, גם בגרר עוזר “מכבדים” אותם). 
  • רכבים המיועדים לגריטה – גריטה, או במילים אחרות, רכבים המיועדים להורדה מן הכביש הם סוג פופולארי במיוחד בתחום. אלו רכבים שבין כה וכה לא ניתן יהיה להרוויח מהם כסף נוסף, ולכן מכירתם לפירוק היא “מוצא” רווחי אחרון. בגרר עוזר, אנו מקבלים גם את הרכבים הללו.

ועוד. אלו הסוגים העיקריים – תוכלו לראות סוגים נוספים שיתקבלו אצלנו בעמוד הבית של גרר עוזר. כעת, כל המידע ברשותכם כל שנותר לכם הוא רק לבחור את ההחלטה הטובה ביותר.

שאלות ותשובות על קונה רכבים לפירוק

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

המלצות

רמי כהן
קרא עוד
מגיע בזמן ,אדיב, מקצוען, והעיקר תמחור הוגן וזאת לא הפעם הראשונה שלי, אין ספק אנחת רווחה.. מומלץ בחום
עופר קרמונה
קרא עוד
אבי בחור מקסים ומקצועי, אמין ושירותי באופן נדיר! אין עוד הרבה אנשים שיודעים גם לתת שירות וגם ערך מוסף
אבירם קאו
קרא עוד
שירות פגז !! , היחיד שדבר לעניין , שקבע איתי הגיע בזמן !! שלם מזומן ובמקום ,תודה רבה לך!!!
הקודם
הבא
דילוג לתוכן